Warta – zgłoszenie szkody zalania

Działamy w różnych lokalizacjach na terenie całego kraju, oferując możliwość zgłaszania szkody zalania. Niesiemy pomoc wszystkim odbiorcom narażonym na zalanie w wyniku powodzi, podniesienia wód gruntowych, pożaru i akcji jego gaszenia, a także awarii hydraulicznych. Niezależnie czy dotknięty awarią został budynek mieszkalny, gospodarczy, użyteczności publicznej, czy zakład pracy – jesteśmy gotowi przyjąć zgłoszenie oraz przedstawić propozycję środków zaradczych pozwalających zneutralizować powstałe szkody. Działamy jako partner firmy Warta, realizujący profesjonalne osuszania w ramach zgłoszenia szkody zalania.

zalanie mieszkanie warta

Zalane mieszkanie od czego warto zacząć?

Zgłoszenie szkody zalania to obowiązek każdego właściciela lokalu lub jego zarządcy. Jedynie dzięki podjęciu tego kroku, ubezpieczyciel wypłaci odpowiednie odszkodowanie. Nie należy bagatelizować tego zadania, tym bardziej, że Warta – będąca jedną z najpopularniejszych ubezpieczalni na naszym krajowym rynku – udostępnia proste formularze, ułatwiające raportowanie wszelkich zgłoszeń.

Zalanie mieszkania może generować rozmaite problemy i dużo stresu, dlatego warto wszystkie działania przeprowadzić w odpowiedniej kolejności i na spokojnie. Na samym początku zalecamy, aby ustalić źródło wycieku oraz doprowadzić do jego zamknięcia i nie narażać budynku na dalsze szkody. Jeśli wyciek został zatrzymany, możemy przejść do dalszych istotnych działań.

Procedury w przypadku zalania mieszkania Warta

Najpierw należy zatelefonować do zarządcy budynku oraz poinformować o powstałym problemie. Nie należy tego czynić później niż 2 doby od momentu wystąpienia zdarzenia. Następnie należy skontaktować się z firmą ubezpieczeniową, w której posiadamy wykupioną polisę, aby udzielić szczegółowych informacji. Warto na tym etapie przygotować zdjęcia potwierdzające wystąpienie szkód.

Do sporządzenia protokołu niezbędna będzie wizyta rzeczoznawcy, przysłanego przez ubezpieczalnię. Jest on szczególnie ważny, jeśli awaria lub klęska spowodowała interwencję służb – straży pożarnej, pogotowia ratunkowego lub innych. Protokół w takim wypadku powinien obejmować również raport zniszczeń, które będą podstawą przy ustalaniu wysokości świadczenia.

Zgłoszenie szkody zalania dokumenty wymagane przez Wartę

Do zgłoszenia szkody zalania potrzebne są określone dokumenty i informacje. Pierwszy to polisa ubezpieczeniowa obejmująca dany lokal. Drugi to szkic lub plan lokalu wraz z określonym rozmiarem uszkodzeń. Niezbędny będzie także otrzymany od rzeczoznawcy protokół oraz numer rachunku bankowego, na który przekazana zostanie kwota odszkodowania. Ponadto warto przygotować takie informacje jak dane zarządcy nieruchomości oraz zdjęcia dokumentujące zalanie.

Wypełniając formularz zgłoszenia szkody zalania w Warcie należy zwrócić uwagę na kilka spraw – czy na pewno podaliśmy informacje dotyczące przyczyny zalania, okoliczności w jakich do tego doszło, spodziewany koszt likwidacji szkód oraz (opcjonalnie) dane osób, które były świadkami zdarzenia. Warto przygotować rozbudowany i szczegółowy opis zalania, obejmujący wszelkie niezbędne fotografie oraz pomiary.